VÝHODY A NEVÝHODY INTERNÁTU

By Denisa Urbánková - 16:35

Život na intru se může zdát jako výhoda toho, že si můžete dělat co chcete, nemají nad vámi rodiče kontrolu. Ovšem realita je zcela jiná.




Výhody

Možná se budete divit, ale ano, i internát má své výhody. Není jich sice tolik jak nevýhod, ale jsou.

  • Osamostatníte se a tím se i naučíte spoustu cenných věcí do života a naučíte se žít sami bez rodičů, což si myslím že je opravdu velká výhoda, protože asi nikdo nechceme zůstat u rodičů do 30. 
  • Naučíte se přijmout všechno těžké např. nevýhody ve škole, dálka mezi vztahy apod. 
  • Ano, jste bez rodičů a "můžete si dělat co chcete". Ne, nemlžete si dělat vše, co se vám zlíbí, ale o spoustu věcech co děláte se rodič nemusí vůbec dozvědět
Přemýšlím o dalších výhodách, ale opravdu jich je úplné minimum. 

Nevýhody

  • Největší nevýhodou je málo soukromí. Ale opravdu málo, já jsem docela samotný člověk, takže bych klidně dokázala žít i sama na pokoji. Ovšem nejde to a vy musíte převážnou část vašeho dne sdílet se svým spolubydlícím
  • Vycházky. Musíte být v určený čas na intru. Což zrovna já, která miluje noční města a k tomu Prahu a celkově, mám raději noční svět.
  • Což vás omezuje i v dalším a to jsou jakékoliv akce s přáteli. Já musím být v 8 tady a to je opravdu moc brzy, když chcete třeba do kina apod.
  • Společné sociálky. Máme tu dvě sprchy na celé patro. Myslím, že to mluví za vše.
  • Jídlo. Docela tu hubnu, protože co si budeme povídat, většina českých jídelen není moc dobrých. 
  • Váš životní styl. V tomto intr dost omezuje, hrozně ráda bych se vrátila ke cvičení a zdravé stravě, ale opravdu si moc nevyberete. 
  • Škola a učení. Když si chcete vytisknout něco do školy, musíte žebrat u kamarádů. Učení? Nemáte na to vůbec klid, nedovedu si představit přípravu na maturitu. 
Určitě by mě napadlo více nevýhod, ale myslím, že tohle zcela stačí. 
Jsem ráda, že jsem na intru nebo ne? Toť otázka.. Asi určitě bych byla raději doma.

Je někdo z vás také na intru? Jak jste spokojeni? 

  • Share:

You Might Also Like

8 komentářů

  1. Já byla na intru 4 roky a byly to nejhezčí léta :) Ano, bylo několik omezení, ale jen první dva roky. Pak už to bylo volnější, protože zjistili, že se učím. S vedením intru problém nemám. Horší to bylo s kolektivem, ale jinak paráda. My teda měli i delší vycházky( prvak, druhak 2x tydne do pul desaty a tretak ctvrtak porad do pul desaty) plus sprchy svoje ( pro 4 holky) Meli jsme moznost chodit do divadla, na ruzny sporty do telocvicny. Me se tam libilo :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já mám štěstí, protože jsem na jednom z nejlepších intrů vůči mé škole. A mám nejhodnější vychovatelku, nejhorší je tu jídlo pro mě. A také máme ty možnosti, ale většinou je hodně učení.
      Děkuji za koment, zvedlo mi to náladu, třeba až vyjdu si to budu také říkat:)

      Vymazat
  2. Naštěstí jsem na intru nikdy nebydlela, ale co znám a slýchám od spolužáků nebo kamarádů není to med, obzvlášť když dostaneš špatného spolubydlícího. Ale věřím tomu, že má intr i své výhody a když je člověk v cizím městě úplně sám najde si líp kamarády a nebo alespoň parťáka do boje :D

    https://karolfromprague.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já mám to štěstí, že spolubydlící je v pohodě:) Jsme spolu i ve třídě.
      To souhlasím:)

      Vymazat
  3. ja na intru nebydlela, ale vysokoskolsky koleej jsou v podstate podobny. krom toho ze tam teda nemame vecerku, to by me zabilo :-D ale spolecny socialky jsou des, to mi vadilo hodne :(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. My budeme mít vlastní sociálky až ve čtvrťáku, ale zatím se mi moc nestává, že by někdo na mě čekal na sprchu, raději chodím brzy:)

      Vymazat
  4. Na intru jsem nikdy nebydlela, ještě že tak! Nesnesla bych společné sprchy každý den a společné záchody - hrůza. Teď jsem na VŠ a bydlím na koleji, ale mám jen jednu spolubydlící a máme svou vlastní kuchyň, koupelnu i záchod, ideálka to není. Ale pořád lepí to sdílet pouze s jedním člověkem než s celým patrem :D
    http://life-by-marie.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To věřím:)
      Jako dá se to přežít, ale nejlepší to taky není

      Vymazat